Dit is hoe je de klantenservice van bedrijven kunt opzoeken

INGEZONDEN MEDEDELING – Wanneer heb je voor het laatst een telefoonboek geopend? Die lompe dingen zijn met de telefooncel verdwenen. Net als bij de fysieke media, zijn zowel de witte als de gele pagina’s naar het internet verhuisd. Als het bestaat, is er een website voor, toch?

Misschien wilt u in contact komen met bedrijven. Misschien had u een nummer en bent u het kwijt. Misschien wilt u een omgekeerde nummer opzoeking doen om de partij achter dat onbekende nummer te vinden.

Ongeacht uw redenen, mobiele telefoongidsen zijn er als u weet waar u moet zoeken. En hoe meer informatie u heeft, hoe nauwkeuriger de resultaten zullen zijn. Hier zijn enkele manieren om de klantenservice van bedrijven op te zoeken.

De definitie van klantenservice

Klantenservice is de ondersteuning die u uw klanten biedt – zowel voor als na de aankoop en het gebruik van uw producten of diensten – en die hen helpt een gemakkelijke en plezierige ervaring met u te hebben. Het bieden van een geweldige klantenservice is belangrijk als u klanten wilt behouden en uw bedrijf wilt laten groeien.

De klantenservice van vandaag gaat veel verder dan de traditionele telefonische support agent. Het is beschikbaar via e-mail, web, sms en sociale media. Veel bedrijven bieden ook self-service ondersteuning, zodat klanten op elk moment van de dag of nacht hun eigen antwoorden kunnen vinden. Klantenservice is meer dan alleen het geven van antwoorden; het is een belangrijk onderdeel van de belofte die uw merk aan zijn klanten doet.

Contact opnemen met overheidsinstanties

In Nederland is het vrij gemakkelijk om contact op te nemen met verschillende overheidsinstanties. Iedere overheidsinstantie is anders, daarom zijn de vragen die u wilt stellen ook erg verschillend. Hieronder een paar voorbeelden klantenservice van overheidsinstanties die u kunt bellen:

  • Belastingdienst
  • CBR
  • CJIB
  • DUO
  • Het Juridisch Loket
  • KvK

Een van de redenen waarom u bijvoorbeeld de Belastingdienst wilt bellen, kan zijn dat u een wijziging van uw persoonlijke gegevens wilt doorgeven. Ook kunt u door contact op te nemen met de Belastingdienst bezwaar maken tegen een gemaakt besluit. Voor vragen over toeslagen kunt u ook terecht bij de belastingdienst.

Als u wilt weten welk rijbewijs u nodig heeft voor een brommobiel, kunt u het CBR bellen. U kunt hen ook bellen als u bijvoorbeeld een gezondheidsverklaring wilt indienen of als u uw theoriecertificaat kwijt bent.

Het CJIB kunt u bellen als u bezwaar wilt maken tegen een boete. Als u het niet eens bent met de opgelegde boete, kunt u beroep aantekenen. De klantenservice kan u meer uitleg geven over de volledige procedure. Ook kunnen zij u een flitsfoto laten zien, indien u dat wenst. Daarnaast kunt u ook altijd een klacht indienen bij het CJIB.

Overigens kunt u DUO bellen als u vragen heeft over zaken gerelateerd aan uw studie. Bijvoorbeeld als u wilt weten wanneer u studiefinanciering ontvangt. Ook kunt u bezwaar maken tegen een beslissing van DUO. Ook kunt u iemand machtigen om uw zaken bij DUO te regelen. Kortom, in Nederland kunt u vaak klantenservice krijgen bij overheidsinstanties.