DEEN zag geen andere optie dan verkopen, online winkelen is verliesgevend voor DEEN

HOORN – De familie DEEN heeft gemengde gevoelens over de verkoop van hun supermarktketen aan de Albert Heijn, Vomar en de Dekamarkt. De winkels van DEEN draaien gewoon met winst, maar de online winkel draait met verlies en dat is iets dat DEEN in de huidige situatie niet zonder een enorme investering te doen kan ombuigen.

Leendert van Eck, algemeen directeur van Deen zegt tegen BNR, “Ik vindt het zowel een mooie als een verdrietige deal. Voor de familie is het een hele verstandige keus, maar voor het personeel en de mensen die elke dag hard werken voor Deen is het ook een hele verdrietige dag. Toch was de verkoop van de keten noodzakelijk. Onze markt waarin wij opereren verandert razendsnel. Online wordt een steeds groter onderdeel van de omzet en online is bij ons verliesgevend. In de genen van Deen zit dat iedere winkel winst moet maken. Wanneer wij op online toch een toonaangevende supermarkt willen blijven, dan moeten wij daar fors in investeren. En investeren in iets wat verliesgevend is, dat doen wij niet.

Luister hier de podcast van BNR waar Leendert van Eck vertelt over de verkoop van DEEN Supermarkten

Avondklok

De uitspraak van de rechter in Den Haag heeft volgens DEEN geen invloed op de sluitingstijden van hun winkels, deze blijft staan op 20.00 uur en zal pas worden aangepast als het verbod op verkoop van alcoholische dranken in de avonduren wordt opgeheven.